Відбулися публічні заходи із запровадження Громадського бюджету в Сумах
05.07.2017 відбулося засідання круглого столу, присвячене початку подання проектів громадського (партиципаторного) бюджету для реалізації в 2018 році. Захід організовано ГО «Нова енергія» за підтримки Сумської міської ради.
Під час вітального слова Сумський міський голова Олександр Лисенко зазначив, що міська влада продовжує реалізовувати у нашому місті громадський бюджет як одну з форм безпосередньої участі жителів міста у розподілі частини коштів міського бюджету. В цьому році цей процес здійснюється за підтримки проекту «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи (ЗМФІ – ІІ) впровадження», який реалізується в Україні Інститутом бюджету на соціально – економічних досліджень за фінансової підтримки Агенства США з міжнародного розвитку (USAID). До участі у вказаному проекті наше місто було відібране за результатами конкурсного відбору, який проводився на початку поточного року.
Голова ГО «Нова енергія», яка координує реалізацію даного проекту у нашому місті, Віталій Філенко презентував проект «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи ІІ впровадження» (компонент «Посилення практики участі громадян у бюджетному процесі на місцевому рівні в Україні).
В рамках цього проекту місту буде, зокрема, надана технічна допомога щодо автоматизації процесу громадського бюджету за допомогою електронної платформи «Громадський проект», можливості якої були презентовані керівником субгранту ГО «Нова енергія» Сергієм Омелічкіним.
Також під час круглого столу заступником директора департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради Ларисою Скиртач було презентовано основні моменти змін до існуючого Положення про громадський (партиципаторний) бюджет м. Суми.
Зокрема, було зазначено, що з метою удосконалення процедур та процесу громадського (партиципаторного) бюджету, враховуючи досвід його запровадження в нашому місті минулого року, департаментом фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради була підготовлена нова редакція Положення про громадський (партиципаторний) бюджет м. Суми, яка була схвалена Сумською міською радою 14 червня 2017 року (рішення № 2209 – МР).
При її підготовці були розглянуті пропозиції мешканців міста, ГО «Нова енергія», досвід інших міст, напрацювання Інституту бюджету та соціально – економічних досліджень (ІБСЕД) у сфері партиципаторного бюджетування.
Пропозиції стосовно нової редакції Положення були узгоджені з Координаційною радою з питань громадського (партиципаторного) бюджету м. Суми на засіданні 18 травня 2017 року.
Основні параметри громадського бюджету, що не змінюються:
1) обсяг громадського бюджету (2017 рік – 5000,0 тис. грн., 2018 рік – 6000,0 тис. грн., 2019 рік – 7000,0 тис. грн., 2020 рік – 8000,0 тис. грн.);
2) тип проектів (загальноміські і локальні);
3) обсяг витрат на реалізацію загальноміського проекту не більше 1,0 млн. грн., локального – 0,5 млн. грн.;
4) розподіл загального обсягу громадського (партиципаторного) бюджету м. Суми між проектами загальноміського та локального (місцевого) характеру залишається у співвідношенні 40%/60%;
5) подання проектів, їх підтримку та голосування за них можуть здійснювати дієздатні громадяни України, яким на момент подання проектів або голосування виповнилось 16 років, що зареєстровані та проживають на території міста Суми або мають довідку про місце роботи, навчання, служби чи інші документи, що підтверджують їх проживання у місті Суми;
6) строк проведення виконавчими органами оцінки та аналізу поданих проектів – 20 робочих днів (у разі необхідності уточнення інформації з авторами – 25 робочих днів);
7) терміни проведення голосування визначаються Координаційною радою та затверджуються розпорядженням міського голови»
8) кількість проектів, за які можна проголосувати - 2 (за один локальний та 1 загальноміський).
Основні параметри та положення проекту нової редакції:
1) кількість проектів, що подаються одним автором - 1 локальний та 1 загальноміський (раніше був тільки один);
2) кількість підписів підтримки проекту, необхідних при його подачі - 15 для локального та 30 для загальноміського (раніше було 15 підписів для обох типів проектів). Новацією також є те, що проекти, подані на основі підтриманої електронної петиції до Сумської міської ради, приймаються без збору підписів на їх підтримку у разі, коли автором проекту є автор петиції;
3) терміни подачі проектів визначатися Координаційною радою та затверджуватися розпорядження міського голови (у минулому році вони визначалися Положенням – з 1 по 30 червня);
4) використання електронної системи «Громадський проект» для автоматизації усіх етапів громадського бюджету від подання проектів до електронного голосування та звітності про реалізацію проектів;
5) експертна група – робоча група, що визначається у складі Координаційної ради з числа її членів - представників виконавчих органів Сумської міської ради для виконання деяких організаційних заходів, пов’язаних з проведенням аналізу проектів (на своїх засіданнях визначатиме виконавчі органи, до повноважень яких відноситься реалізація поданих проектів, та які виконавчі органи необхідно долучити до проведення аналізу проектів (з питань містобудування, землі, майна тощо);
6) уточнення щодо участі у громадському бюджеті жителів населених пунктів, підпорядкованих Піщанській сільській раді;
7) уточнено визначення що таке локальний і загальноміський проект;
8) до проведення промоційної та інформаційної кампанії можуть залучатися неурядові організації, у тому числі на конкурсних засадах;
9) можливість користуватися цінником вартості товарів, робіт, при визначенні кошторису проекту (складений структурними підрозділами міської ради за видами робіт, які найчастіше зустрічалися в проектах минулого року). Також можливість звертатися за консультацією з цього питання та з інших питань щодо підготовки проекту до відповідальних осіб, які визначені у виконавчих органах міської ради (контакти розміщені на сайті міської ради); модерація таких звернень покладається на департамент фінансів, економіки та інвестицій;
10) можливість подачі проектів, реалізація яких передбачається в бюджетних установах (або на їх територіях) за умови дотримання принципу загальнодоступності результатів цих проектів для жителів міста;
11) доповнено перелік проектів, які не можуть прийматися до розгляду:
- передбачають створення окремих комунальних підприємств та установ;
- передбачають виконання робіт з поточного, капітального ремонтів, реконструкції (модернізації) житлового фонду (існує Положення про дольову участь співвласників у поточному, капітальному ремонтах (реконструкції, модернізації) в багатоквартирних житлових будниках м. Суми, затверджене Сумською міською радою);
12) Не можуть бути переможцями проекти
, за який подано не менше 15 голосів мешканців, що проголосували, для локального проекту та не менше 30 голосів для загальноміського проекту;
13) встановлено вимоги щодо узгодження головними розпорядниками бюджетних коштів з авторами проектів технічного завдання (ескізних проектів) та графіків реалізації проектів громадського (партиципаторного) бюджету м. Суми;
14) уточнені вимоги стосовно інформування (звітування) про хід (стан) реалізації проектів;
15) викладені в новій редакції додатки до Положення (адаптовані відповідно до роботи електронної системи).
Також в рамках заходу був проведений тренінг практикум «Е – платформа для подачі проектів», під час якого для потенційних авторів проектів був проведений майстер клас щодо реєстрації автора в особистому кабінеті, заповнення електронної форми громадського проекту та презентація етапу голосування.
Сподіваємося, що вказані зміни удосконалять процес громадського (партиципаторного) бюджету в нашому місті, зроблять його більш публічним та доступнішим для сумчан, які більш активно долучаться до участі у ньому, подадуть цікаві, креативні проекти, що покращать наше місто.
Поділитись:
Дата:
05.07.2017